torsdag den 15. januar 2015

Første spade-stik - så er vi igang!

Jeg blev idag ringet op af Per fra Milton - Graveren var rykket ud og i fuld sving. Yes - nu sker der noget!


Forleden skrev jeg med Per på mail - vi havde endelig en konkret pris på ekstrafundring og denne var heldigvis inden for rammerne. Vi har afsat 50.000 i budgettet og prisen lød på 33.200 kr + 13.750 kr for bortkørsel af overskudsjord.



Det giver 110 kr pr. m3 for bortkørsel. Jeg har i forvejen indhentet priser ved Nibe Entreprenør & Transport - de kan gøre det til 71,25 kr. pr m3. 

Som tidligere skrevet skråner grunden jo, så vi får også behov for planering af området foran huset, så der kan komme en fin vandret terrasse og have.
Denne del vil Milton Huse gerne holdes ude af, da der skal tages hensyn til lokalplaner og naboer.
Så her laver jeg selv en aftale med gravefirmaet.

Jeg snakker med Kent, entreprenøren, over telefonen og jeg fortæller om mine planer med grunden. Vi bliver hurtigt enige om at istedet for at køre overskudsjorden væk, bruger vi denne til planering. 
Han spørger indtil terassen og om de skal grave ud til den imens vi er igang - ja tak! 10x3 meter foran hus.
Det arbejde gøres på timebetaling og han anslår en pris på 8-10.000 kr. Fremrangende! For de 13.750 kr for bortkørsel er jo netop sparet :-)

Jeg kører hurtigt ud på Skalhøje og snakket med Graveren Jesper - flink fyr. 
Han bliver indviet i mine planer om grovplanering og terrasse  Jeg er imponeret over hvor langt han er nået alene idag.
Jeg er i øvrigt ved at indhente tilbud på brolægning - har en god kontakt, som lagde indkørsel forrige år for en kammerat. Han tager 130 kr pr. m2 - vi skal have lagt ca. 140 m2 med indkørsel, 1.2 meter rundt om huset og 30 m2 terrasse. Det skal første lægges i april/maj.


Dag 1:




Dag 2:
Det meste af overskudsjorden er grovplaneret - der mangler lidt tæt på vejen, jeg tænker graveren ikke blev færdig inden fyraften. På første billede til venstre kan anes udgravningen til terrassen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar