torsdag den 8. januar 2015

Egebjerg El - forberedelsen

Egebjerg El er leverandør af alt el-arbejde og (evt) hårde hvidevare.
I starten af januar modtager vi et velkomstbrev og priseksempler på 2 hvidevare-pakker og priser for ekstra el-arbejde. Jeg har aftalt en tid i deres butik i Horsens næste fredag, endnu en køretur og halv fridag.

Der er vedlagt en fin el-tegning over huset i A3 print, der viser alle standard installationer. Vi er egentlig overrasket over hvor meget der er inkl. i prisen. Der er blandt andet 3 spots i hver badeværelse og 4 spots i carporten.
Inden mødet skal vi gøre os nogle overvejelser over de forskellige pladseringer og evt. ekstra ønsker.

Vi har noteret følgende på ønskesedlen:
* Loftlampeudtag på badeværelser skal ændres til vægudtag over spejl. Vi vil herefter selv opsætte LED fra Ikea.
* Loftlampeudtag over spisebord skal flyttes tættere mod muren mellem alrum og stue.
* Stik til ovn skal flyttes over til højre for kogeplade (her kommer højskab)
* Indbygningspots i entre og i køkkenet - mindst 6 stk i køkkenet.
* Sensor i carport
* Antennestik i stue skal pladseres i 1,2 m højde, sammen med strømstikket. Så er det skjult bag TV :-)
* Antennestik i soveværelse, som stue, samt på begge børneværelser.
* Telefonstik i stue skal laves i teknikskab i brygger - til DSL router.
* Der er rigeligt med stikkontakter på værelserne - 4 stk på hver. På børneværelserne kan vi godt klare os med 3.
* 3 udendørs lamper eller spot i udhæng - ved terasse. (hvis pengene rækker)






I vores budget har vi aftsat 20.000 kr. til ekstra el-arbejde og ialt 40.000 kr til hvidevare - her skal vi have indkøbt: Opvaskemaskine, køleskab, fryseskab, ovn, induktionskogeplade og emhætte. Det hele skal være integreret i køkkenet. (vaskemaskine og tørretumbler har vi med fra nuværende bolig)

Jeg har altid haft flair for elektronik og har allerede nu brugt en del tid på alverdens onlinebutikker og pricerunner.dk. Valget falder primært på Siemens, grundet kvalitet og deres design på indbygningsovn og kogeplade. Jeg vil have det bedste for pengene. Så med til mødet fredag har jeg nogle helt specifikke modeller med på ønskesedlen, som kan dække mine specifikations-ønsker.

Hvis hvidevarene skal være monteret og tilsluttet når vi overtager huset, skal disse købes gennem Egebjerg. Det er jeg meget betænkelig med, da jeg kan læse på diverse byggeblog at prisen ofte 50% dyrere. Egebjerg er en del af www.elsalg.dk som jeg har hørt godt om. Hvidevare pakkerne i medsendte tilbud er ikke relevante for os, men jeg tjekkede lige priserne på elsalg.dk og pricerunner.
Samlet pris inkl. montering lå ca. 500 kr under deres onlinepriser og så var monteringen med. Det virker ganske ok. Det skal så lige siges priserne så holdes op mod pricerunner, kan der være MANGE penge at spare. Men så skal vi også selv klare montering og installation.
Fx. står kogepladen fra Siemens "EH875MC21E" på nuværende tidspunkt til 12.000 kr på elsalg.dk - på pricerunner kan den nøjagtig samme findes til 5.200 kr i flere forskellige butikker, herunder bilka.dk

Jeg er bare nødt til at sige - jeg HADER at betale for meget :-) Jeg har dog kun hørt godt om Elsalg og især butikken i Aalborg er kendt for at matche priser og levere en god service. Så jeg har store forventninger til mødet med Egebjerg.

Emhætte og induktionskogepladen vil jeg med 99% sansynlighed købe gennem Egebjerg grundet montering - dermed vil Milton Huse tømrer sørge for montering/opsætning. Men prisen skal også være fair.
De andre ting er jeg ikke bleg for at købe online og selv montere når vi får nøglen til huset. De eneste der kan være lidt tricky er at montere skabslåger på køle/fryse og opvasker.

Inden mødet, har jeg skrevet lidt med Egebjerg på de specifikke modeller - så ved han hvad jeg søger.
Jeg har bedt om et tilbud på delvis og komplet levering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar